Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

BIERZEMY UDZIAŁ W DBI 2025! UWAGA KONKURS!

BIERZEMY UDZIAŁ W DBI 2025! UWAGA KONKURS!

 

        Nasza szkoła po raz kolejny bierze udział w obchodach Dnia Bezpiecznego Internetu (DBI), który w roku 2025 przypada na 11 lutego. Z tej okazji w naszej szkole zaplanowany jest szereg inicjatyw, których głównym celem będzie zwrócenie uwagi na problematykę bezpieczeństwa w  świecie cyfrowym oraz umiejętnego i bezpiecznego korzystania z treści zamieszczonych w sieci.

        W ramach tegorocznych obchodów DBI zaplanowaliśmy pogadanki, udział w lekcjach online prowadzonych przez organizatorów i partnerów DBI, a także szereg konkursów dla wszystkich uczniów naszej szkoły!

        Organizatorem wydarzenia w Polsce od 2005 roku jest Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzą państwowy instytut badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę – realizatorzy unijnego programu „Digital Europe”.

 

 

 

KONKURSY DLA UCZNIÓW

CELE KONKURSU:

  • Popularyzacja tematyki związanej z bezpieczeństwem korzystania z portali internetowych oraz tworzeniem przyjaznej sieci online.
  • Podkreślenie potencjału Internetu do wykorzystania w edukacji, kontaktach z rówieśnikami oraz jako forma twórczej rozrywki.
  • Rozwijanie umiejętności posługiwania się technologią informacyjną, komputerową, oprogramowaniem graficznym.
  • Kształtowanie umiejętności selekcji potrzebnych informacji.

 

WARUNKI KONKURSU:

  • Zabronione jest kopiowanie prac osób trzecich.
  • Prace będą oceniane w kategoriach konkursowych.
  • Termin składania prac do 10 lutego 2025 r.

 

 KRYTERIA OCENY PRAC:

  • Zgodność z tematem.
  • Estetyka wykonania.
  • Pomysłowość.

 

 KATEGORIE KONKURSU:

  1. Uczniowie klas I - III
  2. Uczniowie klas IV - V
  3. Uczniowie klas VI -VIII

 

 WYMAGANIA KONKURSU:

  1. Uczniowie klas I-III:
  • konkurs na plakat ilustrujący wybraną zasadę bezpiecznego korzystania z Internetu,
  • format A3, technika dowolna,
  • uczniowie prace wykonują indywidualnie i samodzielnie,
  • prace powinny być: kolorowe, estetycznie wykonane, czytelne i przemawiające tematycznie do odbiorcy,
  • praca nie może zawierać gotowych rysunków np. z Internetu, czasopism,
  • plakaty podpisane na odwrocie (imię, nazwisko, klasa) przekazujemy do organizatora konkursu.
  1. Uczniowie klas IV-V:
  • konkurs na pracę graficzną pod hasłem  „Weź nie hejtuj, weź się przytul”. Zadaniem uczestników jest wykonanie grafiki w programie Paint interpretującej hasło konkursu.
  • uczniowie prace wykonują indywidualnie i samodzielnie,
  • praca nie może zawierać gotowych rysunków,
  • prace konkursowe zapisane w formacie jpg należy przesłać na maila:  stronaspn@gmail.com
  1. Uczniowie klas VI-VIII:
  • konkurs na najciekawszy GIF o tematyce związanej z bezpieczeństwem w sieci,
  • prace muszą być wykonane indywidualnie, zabronione jest kopiowanie prac osób trzecich,
  • prace konkursowe zapisane w formacie gif należy przesłań na maila: stronaspn@gmail.com

Przy wykonywaniu prac konkursowych zachęcam Was do odwiedzenia stron internetowych: dbi.pl, saferinternet.pl, dzieckowsieci.pl, sieciaki.pl, na których znajdziecie wiele przydatnych informacji i wskazówek dotyczących bezpiecznego korzystania z Internetu.

 

organizator konkursu - Marzena Zdrojewska

Data dodania: 2025-01-23 12:51:29
Data edycji: 2025-01-23 15:07:40
Ilość wyświetleń: 291
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej