Opcje widoku
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset

KLASA 8 NA BIWAKU

Od ubiegłej środy do piątku klasa 8 bawiła się na biwaku w Harcerskim Centrum Edukacji Ekologicznej w Funce. Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od przejazdu liniami autobusowymi MZK z Nieżychowic do Funki.

Po zakwaterowaniu w domkach typu "Brda" udaliśmy się na zajęcia wypalania w drewnie - powstały efektowne prace, które uczniowie zabrali do domów. Następnie po krótkim odpoczynku mieliśmy zajęcia z żeglarstwa. Po obiedzie udaliśmy się na entomologię i rowery wodne. Po kolacji przy ognisku piekliśmy kiełbaski delektując się obcowaniem z naturą. Intensywny pierwszy dzień zakończyliśmy nocnymi podchodami, które wygrała grupa dziewcząt pod opieką pani Wiesi - nagrodą za wygraną były lody dnia następnego.

Drugi dzień pobytu zaczęliśmy od pobudki o 7:30, porannej toalety i śniadania. Następnie głodni wiedzy udaliśmy się na zajęcia limnologi, na których dowiedzieliśmy się o genezie powstania Jeziora Charzykowskiego (dawna nazwa "Łukomie") oraz problemach, z którymi borykają się lokalni ekolodzy dążący do utrzymania zbiornika wodnego w możliwie najwyższej klasie czystości. Po zajęciach teoretycznych mogliśmy podziwiać nasz piękny akwen wodny w czasie rejsu statkiem badawczym "Bartek". Po obiedzie udaliśmy się na "podchodowe" lody i rowerami przemieściliśmy się do Charzyków na zwiedzanie naszej pięknej przystani żeglarskiej. Po kolacji, dzięki uprzejmości pana Sławomira Nowakowskiego mogliśmy poznać strzelectwo sportowe. Niektórzy, spośród nas pierwszy raz mieli do czynienia z tym sportem, ale dzięki fachowym radą pana Sławka radzili sobie wyśmienicie. Drugi dzień zakończyliśmy kameralną dyskoteką na łonie natury przy blaskach księżyca.

W piątek po śniadaniu i wymeldowaniu z ośrodka zmęczenie ale zadowoleni udaliśmy się w drogę powrotną. Ostatnią atrakcją było zwiedzanie Starego Rynku w Chojnicach oraz lody i posiłek.

Opiekę nad uczniami sprawowali pani Wiesława Pałubicka oraz wychowawca pan Daniel Stanisławski.

Data dodania: 2019-06-16 14:22:18
Data edycji: 2019-06-16 14:45:35
Ilość wyświetleń: 966
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej