Opcje widoku
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset

Klasy 7 i 8 na biwaku w HCEE Funka

Od poniedziałku do środy (5.06 - 07.06 br.) uczniowie  klasy 7 i 8 bawili się na biwaku w Harcerskim Centrum Edukacji Ekologicznej w Funce.

Po zakwaterowaniu  w domkach typu "Jolka" udaliśmy się na pyszny obiad. Potem były zajęcia z makramy  - powstały efektowne bransoletki,  które uczestnicy chętnie zakładali na swoje ręce. Następnie po krótkim odpoczynku mieliśmy zajęcia z kajakarstwa, płynęliśmy nimi na drugą stronę jeziora. Wieczorem spacer i podziwianie pięknego zachodu słońca.

Drugi dzień pobytu zaczęliśmy od pobudki o 7:30, porannej toalety i śniadania. Następnie udaliśmy się na wycieczkę rowerową do Charzyków na zwiedzanie naszej pięknej przystani żeglarskiej. Pan Daniel opowiedział nam też o  genezie powstania Jeziora Charzykowskiego (dawna nazwa "Łukomie") oraz problemach, z którymi borykają się lokalni ekolodzy dążący do utrzymania zbiornika wodnego w możliwie najwyższej klasie czystości. Po powrocie do ośrodka  czekała na nas pani ornitolog, która w krótkim czasie przekazała nam ciekawostki z życia ptaków zamieszkujących ten teren. Obiad i krótki odpoczynek, bo już czekał na nas „kapitan”, z którym pływaliśmy godzinnym rejsem żaglówką z limnologią, kolejna atrakcja to rejs statkiem badawczym z limnologią. Na koniec najlepsze pływanie kajakami i rowerkami wodnymi. Po kolacji przy ognisku piekliśmy kiełbaski delektując się obcowaniem z naturą.
Drugi dzień zakończyliśmy ogniskiem i kameralną dyskoteką na łonie natury przy blaskach księżyca.

W środę po śniadaniu i wymeldowaniu z ośrodka zmęczeni, ale zadowoleni udaliśmy się w drogę powrotną. Bogna, Lena i Emila już o godzinie 7.00 wyjechały na Wojewódzkie Zawody Piłki Plażowej do Starogardu. Wszyscy trzymaliśmy za nich kciuki – warto było.

Opiekę nad uczniami sprawowali wychowawcy: pani Sabina Baczyńska i pan Daniel Stanisławski.
Data dodania: 2023-06-15 17:19:13
Data edycji: 2023-06-15 18:07:49
Ilość wyświetleń: 130
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej