Opcje widoku
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset

WYCIECZKA DO GDYNI

Czwartek zapowiadał się od rana w nieżychowickiej szkole na cichy i spokojny dzień... Jednak dziesięcioro uczniów naszej szkoły czekało tylko na sygnał wyjazdu. W oczekiwaniu, w niepewności i ekscytacji spędziliśmy poranek w szkole, aby z radością i impetem wyjechać do Chojnic i tam zając ciekawe miejsca wo autobusie, następnie i udać się do Sławęcina po resztę uczestników. A potem już tylko kurs na Gdynię. Pierwszym punktem na naszej podróżniczej mapie była wizyta w gdyńskim Muzeum Emigracji zlokalizowanym w budynku dawnego Dworca Morskiego w porcie. Śledziliśmy losy Polaków, których przeróżne okoliczności zmusiły do emigracji. Poznaliśmy powody i kierunki emigracji Polaków, ale także zrozumieliśmy w pewnym stopniu ich rozterki, obawy, marzenia i cele. Wychodząc z muzeum na chwilę tylko krótką zapatrzyliśmy się w morze, lecz zimny bałtycki wiatr skutecznie skłonił nas do wyboru ciepłego wnętrza autokaru. Nadszedł czas na wzmocnienie, posiłek należy się każdemu po dużej dawce emigracyjnych wrażeń. A po jedzeniu trzeba odpocząć... Najedzeni i wypoczęci zmieniliśmy kreacje na wieczorowe i udaliśmy się do Teatru Muzycznego przy Skwerze Kościuszki. Na deskach królował "Skrzypek na Dachu", który wszystkim przypadł do gustu, dzięki swojej prostolinijności, humorowi i dobroci. Wszyscy zauważyli, że ta sztuka zawierała także elementy związane z problemem emigracji - tym razem politycznej. Szczególnie w pamięci wszystkich zapadają barwne sceny ze ślubu i wesela żydowskiego, przepięknie tańce zwłaszcza w wykonaniu mężczyzn (taniec z butelkami na głowie). Scenografia dała nam realistyczny obraz żydowskiej wioski a gra aktorska sprawia, że po zakończeniu trzygodzinnego seansu filmu, czuliśmy swego rodzaju więź i sympatię do bohaterów. Zmęczeni i naładowani kulturalną energią z najwyższej półki udaliśmy się do domu, a towarzyszyli nam nasi nauczyciele: pani Lucyna, pani Ania i pan Jacek ze Sławęcina i pani Sabina.

Opracowanie i zdjęcia: Jacek Rozmarynowski i Sabina Baczyńska

Data dodania: 2019-12-16 16:17:16
Data edycji: 2019-12-16 16:43:04
Ilość wyświetleń: 764
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej